Quantcast
Browsing latest articles
Browse All 40 View Live

Cesta do Indie, 7.díl - Končíme s řidičem

Včera jsme byli v Ranakpuru v dražším hotelu (asi) 200Kč/os/noc , řidič nám tvrdil, že levnější je nemožné najít. Sice jsem mu moc nevěřil, ale i průvodce Lonely Planet se tvářil, že je to tu velice...

Cesta do Indie, 8.díl - Na poušti s Mr.Desertem

Konečně technika zafungovala. To je první internetová kavárna, kde funguje všechno. V předchozí internetové kavárně se mi nepodařilo spojit se světem. Prý je každý večer špatné spojení. Tady to jede....

Cesta do Indie, 9.díl - Cesta na sever

Z Jasailmeru jsme jeli vlakem 19 hodin do Delhi. Byl to lehátkový vůz, ekonomická třída. Nebyla tam žádná kupé, prostě otevřený vagón s lehátky. Jako by to byl český lehátkový vagón a měl u všech kupé...

Cesta do Indie, 10.díl - Na hranicích s Pákistánem

Ráno jsme vyrazili ke zlatému chrámu. Nebylo to daleko a tak jsme šli pěšky. Neustále se zastavovaly kolem projíždějící rikši a autorikši a snažili se nás přesvědčit, že potřebuje svézt ke Zlatému...

Cesta do Indie, 11.díl - Milostné vztahy v Indii

Tady v severní Indii už je to asi víc metropolitní. Holky se tu usmívají a dokonce se tu dají i vidět holky našeho věku. To v Rajastánu(stát v Indii, kde jsme dosud cestovali) bylo téměř nemožné. Asi...

Cesta do Indie, 12.díl - Malý Tibet a Himaláje

Z Amritsaru jsme jeli přes nějaké město a přes Dharamsalu do McLeod Ganj, sídla jeho svatosti Dalai Lamy. Je to tu moc pěkné. Přesto, že jsme v nadmořské výšce 2082 nad mořem, je tu ještě teplo a...

Cesta do Indie, 13.díl - Himaláje a výlet na Triund

Brzy ráno jsme vstali a vyrazili jsme na trek. Obchody a restaurace byli ještě zavřené a velice orientačního plánku jsme vyrazili z obce do kopce. Prošli jsme lesem, kolem nějaké tibetské instituce s...

Cesta do Indie, 14.díl - Jeden den s Tibetským uprchlíkem

Večer, po výletě na Triund nás oslovil jeden mladý Tibeťan, zda si s námi může povídat, že by si rád zlepšil svoji angličtinu. Tak jsme souhlasili a pozvali ho na čaj. Představování mi dělalo...

Cestovatelský festival KOLEM SVĚTA 2009

V sobotu jsem navštívil Cestovatelský festival KOLEM SVĚTA 2009, který se konal v Praze v KD Ládví a Multikině Ládví. Účast byla dobrá, bylo problém si sednout. Nejprve jsme šli navštívit přednášku...

Cesta do Asie - Příprava na cestu

Zbývá něco přes týden do našeho odjezdu a přípravy na cestu do Asie vrcholí. Jedná se jednak o přípravy informačního charakteru a o přípravy hmotného charakteru. Co už máme připraveno (za sebou)...

Cesta do Asie - Zítra vyrážíme

Zítra dopoledne vyrážíme, máme snad vše. Nakonec se mi podařilo zabalit batoh tak, že bez vody a jídla váží 15.5kg. Celková hmotnost jídlem a vodou je 19kg. Pokud si vezmu na nohy pohory a do batohu...

Cesta do Asie - Mongolsko, Ulan Batar

Mongolsko je rozhlehla, malo obydlena zeme. Na severu je to porad zelena kopcovita planina porostla kratkou zelenou travickou spasenou od vsudepritomnych koni. Na jihu se rozklada poust Gobi,...

Cesta do Asie - Karticky Jezise

V Kyjeve jezdi pomerne malo aut, zato vetsi zacpy jsou v metru. Kdyz je spicka, ceka se na vlez do metra fronta. U takove fronty mel jeden Ukrajinec stanek s knihami, ktere se tykaly Jezise a...

Cesta do Asie - Dinosauri naleziste

Dnes jsme dva dny na vylete v mongolske stepi. Zpocatku byla krajina travnata zelena step a na dohled bylo vetsinou kolem tri stad (at uz koni, krav koz nebo ovci).  Postupne se krajina menila, trava...

Cesta do Asie - Hovno hori

Mongolske zivobiti je nekocny kolobeh slunce, vody, travy, zvere, hoven a ohne. Ze slunce a vody vyroste ve stepi trava, zvire (ovce, koza, krava, kun, velbloud) ji sni, podela step, slunce ususi...

Cesta do Asie - Odjezd do pouste Gobi

Dnes jsme konecne vyresili palcivou otazku cestovani po Mongolsku. Auto bez ridice nam nepujci, protoze se tu jezdi terenem a hodne se boura. Motorka se musi rezervovat tak mesic dopredu. Autobusy...

Cesta do Asie - V narodnim parku

Jak jsme se vzdalovali od pouste Gobi na sever, ubyvalo, zlute barvy, pribyvalo zelene, navic jsme jeste nabrali nadmorskou vysku tak se objevily i stomy. Po nekolika dnech jsem videl stromy, v...

Cesta do Asie - Pravdu vam nemohu rici nahlas, ale mohu vam ji napsat

Vyrazili jsme na vylet na Velkou cinskou zed. Nejprve jsme popojeli metrem k ulici, odkud mel odjizdet autobus 919. Tam jsme nasli jeho zastavku. Pred autobusem stal jakysi muz s praporkem, ktery...

Cesta do Asie - Navsteva nove otevrene diskoteky v Cine se vyplatila

Nachazime se ve stredni Cine, v osmimilonovem meste Xian, v kolebce cinske civilizace, na pocatku hedvabne stezky. Dnes mam narozeniny, co s nacatym vecerem? Chtel jsem videt, jak vypada cinska...

Cinsky venkov I

Dosud jsme projizdeli jen Cinska velkomesta (4 - 20milionu ob.) a chteli jsme se podivat i na venkov. Proto jsme zamirili do udoli reky Yangzi. V nasem hostelu jsem si na google maps nasel jmeno...

Cesta do Asie - Cinsky venkov II, Tri soutesky

Dalsi noc jsme spali v Yichangu, rano jsem hotelierce ukazal fotku tri soutesek a ona zacala nekam volat. Za chvilku prijela zena a nabizela nam tam zajezd za 300kc / os. Odmitl jsme ji, ale jeste nas...

Modelem v Cine

Byt vysoky moodrooky blondak v Cine je asi tak jako byt blondyna v Arabii. Zvlaste pak v odlehlejsich turistickych oblastech. Citim se tu jako slavna pop-star a uz jsem si na to tak zvykl, ze se mi...

Vecerni hody

Vecerni hody V nasem hostelu na "recepci" obcas sedava mistni osmnactileta divka Mac, chodi sem za otcem, ktery zde pracuje a snad mu to i patri. Zatimco jina cinska devcata se koketne culi, Mac je...

Jak (ne)objednavat v Cine jidlo

Objednavat si v Cine jidlo muze byt pro cizince celkem zaludna vec. V Cine se da jist velice levne a chutne, jen vedet, jak na to. A kdyz uz vymakneme dobrou restauraci, tak v dalsim meste tapeme...

Otevrena srdce jizni Ciny

Provincie Hunan a jizni Cina si me ziskala. Jedeme mistnim autobusem z Jishou do Fenghuangu. Cesta vede udolim, kolem relativne ciste reky, sevrene mezi zelenymi kopci s terasovitymi ryzovymi policky....

Vietnamci uvezou vse

Vietnam je zajimava zeme, zeme plna motorek. Motorka je zaklad ziti a byti. Jakykoliv jiny zpusob dopravy nez na motorce muze byt obtizne dostupny. Motorky slouzi jako osobni doprava, taxi i nakladni...

V destnem pralese

Prijeli jsme na motorkach do Narodniho parku Cuc Phung, je to oblast destneho pralesa (jungle) a to velice zachovaleho s velkou diverzitou fauny a flory. Na recepci jsme volili mezi spanim v chate...

Mestecko Nimh Dan

Na ostrove Cat Ba bylo super: plaze, krasne kopce, ale i to se okouka. Zrovna, kdyz jsem premyslel, jak dlouho me to tu bude bavit, prisel sef, ze bude vikend, jestli tu zustaneme. Ze nam pry zavede...

Ve vesnicce Mai Chau

Do Mai Chau jsme prijeli autobusem, uz na nas na zastavce cekali nahaneci. Vzhledem k tomu, ze byl vecer, ze cena za bydleni byla dobra a ze na vizitce byl nakresleny mistni tradicni domek, jsme se...

Cesta do Laosu

Cestu do Laosu jsme naplanovali na tri dny. Prvni den prejezd autobusem do Son La, vypalit tam fotky a nakoupit dolary. Druhy den jet autobusem do Dien Bien Phu a treti den prekrocit v dasim autobusu...

Na kayaku v Laosu

Prestoze priroda je vsude kolem, hledali jsme nejaky zpusob, jak se v Laosu priblizit divocejsi prirode a mistnim kmenum, ruznym etnickym minoritam. Vylet do dzungle se spanim ve vesnickach by byl...

Pobyt ve farmarske rodine

Nebylo jednoduche sehnat pobyt u rodiny.  Nejprve jsme se zeptali v informacni kancelari a v cestovce doporucene pruvodcem Lonely Planet, ale tam nic nevedeli, nabizeli to jen jako soucast zajezdu....

View Article

Kocku i psa, vsechno snime

Pobyvali jsem ve farmarske rodine rodine, bylo brzo rano, chtel jsem spat a porad v mistnoti mnoukala kocka a budila me tak dlouho az jsem vstal. Pozoroval jsem vsechna ta zvirata (prasata, slepice,...

Hystericky zachvat Thajske divky

Hystericky zachvat Po nekolika dnech a o stovky kilometry jizneji, jsme znova potkali nase partaky Svycara Adriana a Thajku Mimi, se kteryma jsme byli na kayacich. Pujcili jsme si tedy ve trech dve...

View Article

Jen doparim, hned vas obslouzim

Lide v Laosu jsou v klidku, nikam se moc nehrnou a zatimco v jinych statech neprijemne otravuji s ruznymi obchodnimi turistickymi nabidkami, v Laosu aby zakaznik obcas pobizel personal, aby neco delal....

Opiove baby

Po prijezdu do Muang Singu jsme sli na veceri do venkovni restaurace. Za chvili prisly tri baby z kmene Akha a nabizely naramky, vysyvane tasky a cepice, opium a marihuanu. Ocividne svou turistickou...

View Article

Nejsme eskymaci, ani mroze nelovime

Uz ctvrty den jezdime na motorce po jiznim Laosu, uz treti den travime uplne na jihu u hranice s Kambodzou na ostrovech v Mekongu. Oblast se jmenuje Si Phon Don (4000 ostrovu), ale nyni v obdobi destu...

Clik here to view.

Asijske deti se obavaji, ze budou snedeny turisty

Hodne odlehla oblast Laosu. Tak odlehla, ze vesnicie josu animisticko samanistickeho vyznani, i dospeli veri na duchy i demony. Belocha uz videli, ale asi to bylo dlouho. V tomto regionu jsme porpve...

Jazyky Jižní Ameriky

Následující článek obsahuje reklamní sdělení (mimo jiné zajímavé informace).   Jazyky Jižní Ameriky se dělí do tří skupin: jazyky bývalých koloniálních mocností, jazyky domorodých kmenů a jazyky...

Kolik to cestování vlastně stojí?

Na kolik to vyšlo Když jsem se vrátil z cest a začal opět žít život usedlíka, ostatní lidé se na ptali na plno věcí ohledně mé cesty. Často bylo celé vyprávění zakončeno otázkou typu: "Jestli se můžu...